ایران سرزمینی است که جای، جای آن مملو از یادگار های باقی مانده از سالیان دوری است که هر کدام نشانه ارزشمندی از فرهنگ و هنر، آثار باستانی کهن و ارزشمند ایران است. سفر به نقاط مختلف ایران و دیدن تکه هایی از آثار تاریخی کشور پهناورمان، می تواند علاوه بر جنبه تفریحی و گردشی، شناخت خود را نسبت به زادگاهمان نیز بیشتر کند. اگر به قسمت های جنوبی کشور بخصوص جنوب غربی نگاهی بیاندازیم، قطعا استان خوزستان و شهر قدیمی و پر آوازه دزفول را خواهیم دید. این شهر که از دوران ساسانیان تا به اکنون باقی مانده، جاذبه ها و اماکن گردشگری تماشایی و بسیار زیبایی را دارد. فقط کافی است سفری به این شهر داشته باشید، خواهید فهمید که با وجود آب و هوای بسیار گرم این مناطق جنوبی کشور، سرسبزی و شادابی منحصر به فرد خود را حفظ کرده اند و هر سال گردشگران و مسافران زیادی علاقه ی سفر به این شهر از استان خوستان را دارند. اگر در ایام تعطیلات، قصد سفر به شهر دزفول را دارید، توصیه مستر بلیط به شما این است که فرصت دیدن چال کندی دزفول را از دست ندهید. به این خاطر که بطور حتم یکی از جذاب ترین مناطق گردشگری این شهر، چال کندی است که در واقع یکی از دره های شهر دزفول می باشد.

تاریخچه چال کندی دزفول

چال کندی که در شهر دزفول واقع شده است یکی از جاذبه های طبیعی وبکری است که در فاصله  18 کیلومتری بخش شمالی این شهر و در امتداد محور دزفول و بخش شیهون قرار گرفته است. هم چنین این اثر طبیعی بجا مانده از گذشته در هفت کیلومتری بعد از پادگان قدس دزفول واقع شده است. طبق بررسی هایی که در این منطقه انجام شده، متوجه شدند که ساختار و جنس زمین شناسی چال کندی از جنس سنگ کنگلومرا که حاصل فرسایش ارتفاعات کوه زاگرس و رسوبات آبرفتی آن می باشد. این چال که جزئی از رود دز محسوب می شود، از مناطقی است که کمتر دستخوش تغییرات شده است. اما چرا چال کندی به این نام، نامگذاری شده است؟ به این خاطر که جریان ها و سیلاب های شدید آبی و هم چنین ریزش صخره های دامنه کوه ها، در طول سال های سال، چاله های زیادی را در مسیری که رودخانه از آن می گذرد ایجاد کرده است بعد از آن این مکان را چال کندی را نامگذاری کردند. در ادامه، مجله مستر بلیط به معرفی دقیق تر این اثر دیدنی از طبیعت زیبای دزفول خواهد پرداخت.

تاریخچه چال کندی دزفول

نقشه و معرفی بخش های مختلف 

با سفر به دزفول و بازدید از چال کندی، علاوه بر طبیعت گردی و گردش می توانید لذت شنا و قایق سواری در این مکان گردشگری را تجربه کنید. این مکان زیبا جدا از مسیر سخت و صعب العبوری که دارد اما ارزش دیدن برای حداقل یکبار و تجربه هیجان های جدید آن را دارد و بدون شک از دیدن آن پشیمان نخواهید شد. در چال کندی می توانید انواع ورزش های آبی مثل غواصی، قایق سواری جت اسکی را مشاهده کنید که این تجربه بسیار لذت بخشی برای افرادی است که به دنبال چالش های هیجان آورمی باشند. یکی از بهترین تجربه هایی که طرفدار زیادی در این دره زیبا را دارد غواصی و شنا در آب های شناور و زلال چال کندی است که می توانید دنیای بی نظیر زیر آب چال کندی را مشاهده کنید. اگر به دنبال تجربه لذت بردن از منظره آبی چال کندی همراه با آرامش بی نظیر این طبیعت، با صدای موج های آب و پرندگان هستید، می توانید در ساعات ابتدایی روز به این دره بروید و از سکوت و آرامش آن نهایت استفاده را داشته باشید. بخشی از منطقه چال کندی نیز امکان ماهی گیری را به گردشگران و مسافران می دهد. این تفریحات شخصی مثل ماهی گیری و غواصی که تنها نیاز به وسایل شخصی خود فرد دارد و نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای استفاده از آن ها ندارد. اما امکانات گردشگری دیگر این منطقه، مثل جت اسکی و قایق سوار نیاز به پرداخت هزینهی جداگانه را خواهد داشت.

شرایط بازدید چال کندی دزفول

اگر تصمیم خود را  برای سفر به این منطقه زیبا گرفتید، می توانید در تمام فصل های سال بدون هیچ محدودیتی از این مکان بکر و طبیعی دیدن کنید. چال کندی در همه ساعات از روز در دسترس گردشگران و دوستداران طبیعت آبی ایران است. اما بهترین زمان برای دیدن و بازدید از چال کندی می تواند در اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان باشد. اگر چه این منطقه از کشور آب و هوای بسیار گرمی دارد اما تجربه سفر به چال کندی در روز های گرم سال قطعا متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، چال کندی که مکانی برای تفریحات آبی محسوب می شود در فصل های سرد سال رونق زیادی ندارد، البته این به آن معنا نیست که در این روز ها نمی توانید به این مکان سفر کنید. اما اگر تجربه ورزش های آبی اولویت شما برای سفر به چال کندی است، فصل تابستان زمان فوق العاده ای برای بازدید از این دره آبی بی نظیر است. برای سفر به این نقطه ی زیبا و دیدنی، بخصوص در تابستان می توانید با خرید و رزرو بلیط هواپیما دزفول و با تحمل حداقلی گرمای هوا و در زمانی کوتاه به چال کندی برسید.

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

آدرس و نحوه دسترسی با وسایل مختلف

برای رسیدن به این نقطه از شهر دزفول، مسیر هایی وجود دارد که هر کدام منتهی به چال کندی می شوند. یکی از این مسیر ها که در بین مسافران و گردشگران پرطرفدار است مسیری است که از طریق  قایق سواری از سمت پارک دولت دزفول می باشد. این پارک در قسمت شمالی شهر دزفول و هم چنین  در زیبا  شهر و بلوار شهدا قرار گرفته است که می توانید با وسایل نقلیه عمومی و یا شخصی خود به این پارک بروید. این مسیر قایق سواری خود به دو مسیر طولانی و نیز کوتاه تقسیم می شود.مسیر طولانی پس از گذشتن از لا به لای درختان و علفزار به چال کندی منتهی می شود و در مسیر کوتاه نیز شما می توانید تجربه دیدن کت های دزفول را داشته باشید. در مسیر دومی که به وسیله ی آن می توانید به چال کندی برسید، مسیری است که از طریق ماشین مقداری از مسیر طی می شود و در ادامه حدود 40 دقیقه باید این مسیر را تا به منطقه چال کندی پیاده روی کنید. اما اگر تمایل به استفاده از مسیر دوم را دارید، باید از بلوار شهدای شهر دزفول به سمت شمال رانندگی کنید تا به جاده دزفول، بخش شیهون برسید. سپس تا جایی که برای شما مقدور است بوسیله ماشین مسیر را ادامه دهید و بعد از آن نوبت به مسیر پیاده روی 40 دقیقه ای می باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که  برای طی کردن مسیر پیاده روی باید کفش مناسب و در ادامه سفر نیز جلیقه نجات را به همراه داشته باشید و تاجایی که ممکن است این مسیر را همراه با تور و افراد راهنمای تور ادامه دهید تا دچار مشکل و آسیب جدی نشوید. اگر علاقمند به سفر کردن با اتوبوس و بصورت  گروهی هستید می توانید با مراجعه به سایت فروش آنلاین بلیط های مسافرتی و تهیه بلیط اتوبوس دزفول، سفر هیجانی و فوق العاده لذت بخش خود را با هزینه ای مناسب تر نسبت به سایر وسایل نقلیه مسافرتی آغاز کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *