فرودگاه سمنان

فرودگاه سمنان کجاست؟ معرفی + راه‌های ارتباطی

فرودگاه سمنان کجاست؟ سمنان مرکز استان سمنان است که در فاصله 216 کیلومتری از تهران واقع شده است. این شهر در شمال کشور واقع شده است. شهر سمنان از شرق با شهرستان‌های دامغان و شاهرود، از شمال به درجزین، مهدی‌شهر و شهمیرزاد، و از غرب با سرخه همسایه است. آب و هوای آن گرم و خشک است که در تابستان هوا به شدت گرم و در زمستان هوا به شدت سرد است.

این شهر همچون دیگر شهرهای ایران دارای قدمتی کهن است که به موجب این قدمت دارای آثار تاریخی از دوران مختلف می‌باشد. از این جمله می توان مسجد جامع سمنان، منار سلجوقی مسجد جامع، گرمابه پهنه، عمارت و باغ امیر سمنان، دروازه ارگ سمنان، بازار سمنان، برج چهل‌ دختران، کاروانسرای سنگی آهوان، مقبره درویش محمود و بازار مرده‌ها را بیان کرد.

سفال و سرامیک، دستباف‌ها، پلاس و کرباس، پارچه‌های پشمی، چادرشب‌های ابریشمی و پشمی، نمدمالی، گلیم بافی و قالی بافی از صنایع دستی این شهر می‌باشند. جاذبه های تاریخی و همینطور طبیعی این شهر به همراه صنایع دستی زیبا، این شهر را به مکان گردشگری تبدیل کرده است.

برای سفر به این شهر می توان از مستر بلیط کمک بگیرید. از مسیرهائی که می توان به این شهر سفر کرد مسیر هوائی است. بنابراین در ادامه این مطلب شما را با فرودگاه این شهر آشنا می کنیم.

تاریخ تاسیس این فرودگاه به سال 1355 بر می‌گردد. البته این فرودگاه تا مدت تنها از یک باند خاکی نیمه به طول 800 تشکیل می شده است. که پروازهای نظامی و آموزشی در آن انجام می‌گرفته است. با گذشت زمان و پیروزی انقلاب اسلامی این فرودگاه نیز جان تازه ای گرفت. طرح های توسعه ای مختلفی در آن انجام شد تا به حالت کنونی خود رسید. اولین پروازهای این فرودگاه در سال 1394 انجام شد.

تاریخچه فرودگاه سمنان

 

درباره فرودگاه سمنان

این فرودگاه در 10کیلومتری جاده سمنان به مشهد با مساحت 368 هکتار قرار گرفته است. باند پروازی آن طولی برابر با 2930 متر دارد که برای هواپیماهای کوچک و متوسط مناسب است.

در این فرودگاه طرح های توسعه ای بسیار از جمله اجرای عملیات کابل فیبرنوری از ساختمان برج تا مخابرات، نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب و سامانه خودکار کلریناتور مایع با ظرفیت 50000 لیتر، اجرای فاز دوم اتصال فرودگاه سمنان به گاز شهری، توسعه اراضی فرودگاه (با اضافه شدن 64 هکتار به اراضی، مساحت فرودگاه به 328 هکتار رسید)، نصب دستگاه recorder در ساختمان برج مراقبت، اجرای عملیات توسعه و بهسازی سطوح پروازی فرودگاه سمنان، تجهیز فرودگاه به چندین دستگاه دوربین مدار بسته وجود دارد.

اجرای عملیات پروژه اتصال فرودگاه به گازشهری، با توسعه و بهسازی عوامل پروازی فرودگاه سمنان طول باند از 2800 به 3300 متر مربع خواهد رسید، احداث اطاقک پست برق (افزایش دیماند از 120 به 250 کیلو وات)، تجهیز ساختمان برج مراقبت و اتاق تجهیزاتی ارتباطی و سایت DME/NDB به سامانه اعلان حریق، احداث استخر ایستگاه ایمنی زمینی با قابلیت 120 متر مکعب، تعدادی دیگر از طرح های این فرودگاه هستند.

از دیگر برنامه های آن می توان به تامین روشنایی بلوار ورودی فرودگاه، محوطه سازی ایستگاه ایمنی زمینی، نصب و راه اندازی سلمانه ضبط مکالمات هوانوردی، تجهیز اتاق تکنیکال بلاک برج مراقبت پرواز، پروژه روشنایی بلوار، اجرای زیر ساخت های شبکه و مخابرات، تجهیز اطاق تکنیکال بلاک و DME/NDB به سیستم اعلان حریق اشاره کرد.

همچنین می توان از این برنامه ها به تامین تجهیزات ترمینالی ( 1-تهیه وتامین 30 ست صندلی مسافر-2-دو دستگاه کانتر پذیرش مسافر -3- باسکول توزین بار مسافر)، نصب و راه اندازی سیستم ارتباطی voip، نصب و راه اندازی یک دستگاه x-ray، احداث ساختمان پست برق اضطراری، استاندارد سازی سیستم گرمایشی ساختمان ایمنی زمینی، تامین روشنایی جاده دسترسی بلوار به ایستگاه ایمنی زمینی اشاره کرد.

توسعه باند فرودگاه از 2800 به 3100 متر، تعویض، بازسازی و انجام اصلاحات تابلو برق اطاقک چاه، توسعه و بهسازی ترمینال موقت، زیر سازی و بستر سازی و فنس کشی مسیر پیرامون اراضی ضلع جنوبی فرودگاه، اجرای عملیات لایه آسفالت مسیر دسترسی بخش زمینی ایستگاه ایمنی زمینی، عملیات اجرای لایه آسفالت مسیر دسترسی ایستگاه ایمنی زمینی به محوطه اپرون و تاکسی وی و اجرای عملیات آسفالت ریزی محوطه استاپ وی در ابعاد 100 در 60 متر انجام شده است.

درباره فرودگاه سمنان

ترمینال‌های فرودگاه

این فرودگاه دارای یک ترمینال است که کلیه امکانات و واحدهای خدماتی در آن قرار دارد و پروازهای فرودگاه از آن انجام می‌گیرد. از جمله امکانات آن غرفه‌های تجاری، شعبات بانک‌ها، دفاتر فروش بلیط و رستوران و بوفه هستند.

با رزرو هتل به صورت آنلاین از مستر بلیط می توانید تجربه ای متفاوت را برای خود رقم بزنید.

مسیرهای پروازی فرودگاه سمنان

از این فرودگاه برای مسیر های کمی پرواز وجود دارد از جمله مشهد را می‌توان بیان کرد. تنها مسیر پروازی آن به مقصد فرودگاه شهید بهشتی هاشمی نژاد مشهد صورت می‌پذیرد.

 

امکانات رفاهی فرودگاه

از امکانات رفاهی که در این فرودگاه وجود دارد می توان به غرفه‌های تجاری، شعبات بانک‌ها، رستوران و بوفه، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ و حمل و نقل عمومی را نام برد.

تنها بانکی که در این فرودگاه دستگاه خود پرداز دارد بانک رسالت می باشد. از طریق این دستگاه می توانید کلیه عملیات بانکی را انجام دهید. ولی دستگاه قادر به پرداخت وجه نقد نمی باشد.

پارکینگ فرودگاه با زیر بنائی برابر با 484 متر مربع و ظرفیت 20 خودرو خدمات خود را به مسافرین و همراهان آنها ارائه می‌دهد.

امکانات رفاهی فرودگاه

راه‌های دسترسی به فرودگاه سمنان

فرودگاه فاصله زیادی با شهر ندارد همین امر سبب شده است رفت و آمد بین فرودگاه و شهر زیاد نباشد. برای دسترسی به فرودگاه می توانید از وسیله شخصی یا تاکسی های فرودگاه که در ساعات پروازی وجود دارند استفاده کنید.

راه‌های ارتباطی با فرودگاه سمنان

آدرس کیلومتر10 جاده سمنان – مشهد . بلوار اصلی فرودگاه
تلفن   33350051- 023
نمابر 33350050 -023
کدپستی 3535145111
تلفن سامانه اطلاعات پرواز  31380000 _ 199
مسئول دفتر مدیریت  31388000- 023

 

اگر سفری از فرودگاه سمنان داشته اید می توانید نظرتان را درباره آن با ما در میان بگذارید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *