گندم بریان

گندم بریان؛ تاریخچه + راه های دسترسی

در این بخش از مجله مستر بلیط قرار است در مورد گندم بریان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، پیشنهاد می کنیم تا آخر مطلب همراه ما باشید. گندم بریان یا ریگ سوخته در شهر شهداد قرار دارد که از تجمع تپه هایی از گدازه های آتشفشانی پوشیده شده و به مساحت ۴۸۰ کیلومتر مربع نیز می رسد.

شهداد یکی از بخش‌ های شهرستان کرمان از استان کرمان ایران می ‌باشد. این منطقه در ۸۷ کیلومتری شمال شرق شهر کرمان جای دارد. شهداد از جنوب غرب به مناطق کوهستانی و سردسیر سیرچ و از شمال شرق به مناطق کویری و گردشگری بکری از قبیل کلوت متصل است.

از دیدنی ‌های شهداد می ‌توان به قلعه کهنه، قلعه رموک، قلعه چغوکی، قلعه بهرام، گورستان‌ های باستانی، آب انبار حاج محمد تقی، کارگاه فلز کاری باستانی، آسیاب آبی، باغ شهرداری، باغ کشاورزی، امام زاده زید و گندم بریان اشاره کرد.

تاریخچه گندم بریان

تاریخچه گندم بریان

اهالی شهداد معتقد هستند که علت نام گذاری این منطقه به گندم بریان این بوده که چون در مجاورت جاده ابریشم قرار داشته در طول سال کاروان های زیادی از آن جا عبور می کرده اند و در فصل گرم سال به چشم خود دیده بودند که گندم های شان در اثر شدت گرما برشته می شده و بر همین اساس نام گندم بریان را بر آ‌ن گذاشته اند.

نقشه و معرفی بخش های مختلف گندم بریان

با توجه به تحقیقات کارشناسان در گندم بریان، داخل منطقه‌ ای به طول ۲۰۰ کیلومتر و عرض ۱۵۰ کیلومتر هیچ موجود زنده ‌ای زندگی نمی ‌کند. منطقه گندم بریان پوشیده از سنگ ‌ها و گدازه ‌های بازالتی سیاه‌ رنگ آتشفشانی است و همین پوشش سیاه آتشفشانی موجب بالا رفتن شدید گرما در این منطقه می‌ شود.

این منطقه پست‌ ترین منطقه داخلی کشور ایران نیز محسوب می‌ شود و این موضوع نیز از دیگر دلایل گرمای شدید آن است. با مراجعه به سایت مستر بلیط می توانید در هر زمان و مکانی، به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط مورد نظر خود نمایید و به هر جای دنیا که خواستید سفر کنید.

شرایط بازدید از گندم بریان

شرایط بازدید

فصل زمستان و اوایل بهار زمان مناسبی برای بازدید گردشگران از منطقه گندم بریان است. کوه ‌های پوشیده از برف و سرد ارتفاعات سیرچ کرمان نیز از این محل قابل مشاهده است. در تابستان که دمای آن به 71 درجه سانتی گراد می رسد حضور روزانه در این نقطه زمین غیر ممکن است و نمی توان در آن جا ماند.

برای خرید بلیط اتوبوس می توانید از مستر بلیط کمک بگیرید و در کم ترین زمان رزرو خود را انجام دهید. اگر برای اولین بار است که می خواهید از مستر بلیط هتل تهیه کنید، رزرو هتل کرمان شامل تخفیف می شود، کافی است تا به صفحه هتل مراجعه کرده و از کد استفاده کنید.

راه های دسترسی به گندم بریان

گندم بریان در ۸۰ کیلومتری شمال شهر شهداد در کویر لوت در استان کرمان قرار دارد. این منطقه در شرق رودخانه شور قرار دارد و به دلیل گرمای بسیار زیاد هوا حیاتی در آن وجود ندارد و کسی در آن جا زندگی نمی کند.

اگر قصد سفر هوایی به کرمان را داشتید می توانید با خرید بلیط هواپیما کرمان به راحتی سفری امن را تجربه کنید. ممنون از شما عزیزان که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.
اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *