نمایشگاه های دبی

معرفی نمایشگاه های دبی در سال ۲۰۲۳ + راهنمای سفر

چند دهه‌ای است که دبی به یکی از مهم‌ترین شهرهای آسیا تبدیل شده است و به علت پیشرفت‌های چشمگیری که دارد، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از بهترین بهانه‌ها برای سفر به دبی، شرکت یا بازدید از صدها نمایشگاهی است که در طول سال در این شهر برگزار می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم سری به نمایشگاه های دبی بزنیم و برخی از مهمترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. پس اگر قصد سفر به دبی را دارید، خوب است که فهرستی از مهمترین نمایشگاه های دبی را نیز همراه خود داشته باشید.

مهمترین نمایشگاه های دبی در سال 2023

سفر خود را در دبی با بازدید از نمایشگاه‌های مختلف این شهر شروع می‌کنیم و به رویدادهایی با موضوعات مختلف سر ‌زنیم تا با هر سلیقه‌ای به این شهر سفر می‌کنید، بتوانید از نمایشگاه باب دلتان بازدید نمایید. در واقع در هر حوزه و صنعتی که فعال باشید، در دبی نمایشگاهی برای آن وجود دارد که با حضور در آن می‌توانید از نزدیک با فعالان آن صنعت در حوزه بین‌المللی آشنا شده و از آخرین صنایع روز اطلاع پیدا کنید. ضمن اینکه خودتان نیز می‌توانید در این نمایشگاه‌ها به عنوان شرکت کننده حضور داشته باشید. به لیست نمایشگاه های دبی در ادامه اشاره شده است.

۱- نمایشگاه بین المللی غذا و آشامیدنی دبی امارات

در بین لیست .9 حنمایشگاه های دبی، اولین نمایشگاهی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، نمایشگاه یکی از پرطرفدارترین صنایع در جهان یعنی غذا و آشامیدنی است. اگر حتی در این صنعت فعال نباشید، می‌توانید با حضور در این نمایشگاه با آخرین تولیدات غذایی و همچنین سرآشپزهای معروف دنیا آشنا شوید.

اگر هم به‌عنوان فعال صنعت گردشگری فعالیت می‌کنید، حضور در نمایشگاه Gulfood 2023 فرصت مناسبی برای آشنایی و شرکت در برنامه‌های آموزشی و حمایتی، سمینارهای مختلف و همچنین شبکه‌سازی با سایر متخصصان صنعت مواد غذایی و نوشیدنی در سراسر جهان خواهد بود. این رویداد دارای هشت بخش در صنعت غذا و نوشیدنی است. ضمن اینکه بازدیدکنندگان این امکان را دارند که در کلاس‌های سرآشپزان مشهور شرکت کنند.

این رویداد از ۲۰ تا ۲۴ فوریه ۲۰۲۳ در مرکز همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار خواهد شد.

۲- نمایشگاه بین المللی هنر امارات

در بین نمایشگاه های دبی حتما باید سری به نمایشگاه هنر نیز بزنید؛ رویدادی که نهمین دوره آن در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد. این رویداد مهم‌ترین نمایشگاه هنری در منطقه محسوب می‌شود که میزبان هنرمندانی از سراسر دنیاست. در این رویداد می‌توانید بخش‌های مختلف هنر مانند پاپ آرت در رشته‌های مختلف را تماشا کنید. هنرمندان عکاسی، نقاشی و غیره در این نمایشگاه به نمایش آثار خود می‌پردازند و از این طریق می‌توانند با شرکت در همایش‌های هنری و کارگاه‌های آموزشی مختلفی که برگزار می‌شود، مهارت و خلاقیت‌های خود را به اشتراک گذاشته و آن را ارتقاء دهند. در این رویداد همچنین فرصت رقابت برای هنرمندان فراهم شده است.

نمایشگاه هنر از تاریخ  ۹ تا ۱۲ مارس ۲۰۲۳ در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار خواهد شد.

نمایشگاه هنر دبی

۳- نمایشگاه بین المللی چرم دبی

از دیگر نمایشگاه های دبی می‌توان به نمایشگاه بین المللی چرم اشاره کرد. در این رویداد علاوه بر محصولات چرمی با مواد شیمیایی، رنگ‌ها، دستگاه‌های مخصوص چرم‌سازی، چرم‌های خام، خدمات طراحی و غیره آشنا خواهید شد.

نمایشگاه چرم دبی دارای ۴۵۰ غرفه با حضور بیش از شرکت‌کننده از ۱۳۰  کشور دنیاست که نوآوری‌ها و طراحی‌های خاص خود را در صنعت چرم به نمایش می‌گذارند. در این رویداد علاوه‌بر آشنایی با فعالان این صنعت می‌توانید با آخرین محصولات و فناوری‌های موجود آشنا شده و همچنین به عنوان سرمایه‌گذار، شرایط این صنعت را بررسی کنید.

نمایشگاه چرم دبی از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ مارس ۲۰۲۳ در مرکز همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار خواهد شد.

۴- نمایشگاه گردشگری دبی امارات سال ۲۰۲۳

از دیگر رویدادهای جذاب دبی برای بیشتر افراد به‌ویژه کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری را دارند، نمایشگاه گردشگری دبی است. رویدادی که بستر بین‌المللی مناسبی برای فعالیت در صنعت گردشگری را فراهم می‌کند. در این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته و فرصت‌ فعالیت در این صنعت و آشنایی با روش‌های نوین گردشگری را دارند.

دوره سی‌ام مجموعه نمایشگاه‌های گردشگری دبی با بیش از ۳۰۰۰ محصول و جاذبه‌ گردشگری از تاریخ یکم تا چهارم می ۲۰۲۳ در مرکز همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار خواهد شد.

۵- نمایشگاه بین المللی قایق دبی

رویداد منحصر به‌فرد دیگری که در دبی برگزار می‌شود، نمایشگاه بین المللی قایق است که بزرگترین نمایشگاه در منطقه منا و همچنین هیجان‌انگیزترین رویداد در صنعت دریایی این منطقه به‌شمار می‌رود. در این رویداد تولیدکنندگان، مالکان قایق‌ها و علاقه‌مندان حضور خواهند داشت.

همچنین متخصصان غواصی با فناوری‌های روز دنیا و تجهیزات ارائه شده و همچنین فعالان و سایر متخصصان آشنا خواهند شد و امکان تعامل آن‌ها با یکدیگر فراهم می‌شود. سازه‌های بزرگ شناور، محصولات خلاقانه و دیگر لوازم و تجهیزات قایق‌رانی در این نمایشگاه در معرض نمایش گذاشته می‌شوند.

از دیگر بخش‌های هیجان‌انگیز آن نیز می‌توان به مسابقات متعدد ماهیگیری و قایق‌سواری اشاره کرد. همچنین کنفرانس، همایش و کارگاه‌های آموزشی مختلفی در این رویداد برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از تاریخ یکم تا پنجم مارس ۲۰۲۳ در بندر دبی برگزار خواهد شد.

غرفه های نمایشگاه دبی

۶- نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی دبی

نمایشگاه عرب هلث یکی دیگر از نمایشگاه های دبی است که در زمینه تجهیزات پزشکی در دبی برگزار می‌شود. این رویداد از جمله مهم‌ترین رویدادها در بخش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در خاورمیانه به‌شمار می‌رود و گستره وسیعی از صنعت سلامت و پزشکی را پوشش می‌دهد. از جمله آن می‌توان به فناوری‌های پزشکی، سلامت دیجیتال، داده‌های پزشکی، لوازم مصرفی پزشکی، راه‌حل‌های پایدار و غیره اشاره کرد. در این رویداد که تولیدکنندگان، عمده‌فروش‌ها و توزیع‌کنندگان زیادی حضور دارند، علاوه‌بر معرفی محصولات و راهکارهای مختلف در صنعت پزشکی و سلامت، سمینارهای معروف مانند  Innov8 و Healthcare Transformation هلث برگزار می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به حضور دانشمندان برجسته‌ علوم پزشکی از کشورهای مختلف با تخصص‌های متنوع در این نمایشگاه اشاره کرد.

این رویداد از تاریخ ۳۰ ژانویه تا ۲ فوریه ۲۰۲۳ در مرکز همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار می‌شود.

۷- نمایشگاه بین المللی تجهیزات آزمایشگاهی دبی

با حضور در نمایشگاه بین المللی تجهیزات آزمایشگاهی دبی، به عنوان شرکت‌کننده یا حتی بازدیدکننده در MEDLAB علاوه‌بر آشنایی با آخرین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا در زمینه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، فرصت شبکه‌سازی با فعالان این صنعت از سراسر جهان را خواهید داشت.

در این رویداد بیش از ۱۳۰ شرکت از کشورهای مختلف حضور خواهند داشت و به معرفی آخرین نوآوری‌ها، پیشرفته‌ترین محصولات درمانی، فناوری‌های روز دنیا و راه‌حل‌های صنعتی در حوزه آزمایشگاه‌های پزشکی می‌پردازند.

این رویداد از تاریخ ششم تا نهم فوریه ۲۰۲۳ در مرکز همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار می‌شود.

۸- نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دندانپزشکی دبی

در نمایشگاه AEEDC دبی که به «بزرگ‌ترین نمایشگاه و کنفرانس علمی دندانپزشکی سالانه در جهان» نیز شناخته می‌شود، بیش از ۶۶ هزار متخصص دندانپزشکی شرکت می‌کنند. در این رویداد علاوه‌بر معرفی آخرین صنایع و تجهیزات، امکان بازارسازی و همچنین دسترسی به شبکه‌های گسترده جهانی فراهم است. ضمن اینکه علاوه بر بازدید از نمایشگاه، کنفرانس‌های آموزشی مختلفی مانند سمینار جهانی ارتودنسی برگزار خواهد شد.

AEEDC 2023 در واقع بیست‌وهفتمین دوره از نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی دندانپزشکی دبی امارات است که از تاریخ هفتم تا نهم فوریه ۲۰۲۳ در مرکز همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار می‌شود.

دبی نمایشگاه

۹- نمایشگاه بین المللی انرژی دبی

در لیست نمایشگاه های دبی که به‌صورت کاملا تخصصی برگزار شده و متخصصان را برای شرکت و همچنین بازدید از این رویداد دعوت می‌کند، می‌توان به نمایشگاه بین المللی انرژی امارات سال ۲۰۲۳ اشاره کرد که در واقع یک اجلاس صنعت انرژی است.

در این رویداد محصولاتی از پربازده‌ترین‌های کسب‌وکارهای جامعه جهانی انرژی در پنج گروه کلی شامل انتقال و توزیع، ژنراتورهای پشتیبان و انرژی بحرانی، مصرف و مدیریت انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و راه‌حل‌های هوشمند به معرض نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاه انرژی دبی هر سال میزبان بیش از ۲۰۰۰۰ بازدیدکننده متخصص در صنعت انرژی است و امکان تعامل با شرکت‌های خدمات شهری و مقامات دولتی ارائه می‌دهد.

این رویداد از تاریخ ۶ تا ۸ مارس ۲۰۲۳ در مرکز همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار می‌شود و از مهمترین نمایشگاه های دبی به شمار می‌رود.

۱۰- نمایشگاه بین‌المللی ایمنی و امنیت دبی

نمایشگاه بین‌المللی INTERSEC 2023 دبی که در حوزه ایمنی و امنیت برگزار می‌شود، بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه‌های امنیت و ایمنی دبی است. در این نمایشگاه ۱۲۰۰ غرفه از ۱۱۸ کشور جهان حضور دارند که از این نظر بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی در حوزه ایمنی و امنیت محسوب می‌شود. شرکت‌های حاضر در این رویداد ابداعات و اختراعات، فناوری‌های نوین روز و محصولات پیشرفته‌ در زمینه امنیت اطلاعات، امنیت تجاری، امنیت داخلی و پلیس و همچنین آتش‌نشانی و نجات را به نمایش می‌‌گذارند.

همچنین بزرگ‌ترین و معروف‌ترین تولیدکنندگان این صنعت در نمایشگاه حضور دارند که محصولات خود را با رقابتی‌ترین قیمت و بهترین کیفیت عرضه می‌کنند.

این رویداد از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳ در مرکز همایش و نمایشگاه‌های بین‌المللی دبی برگزار می‌شود.

نمایشگاه‌های دبی

راهنمای سفر به دبی برای حضور در نمایشگاه ها

حضور در نمایشگاه‌ها به‌عنوان شرکت‌کننده یا بازدیدکننده بهانه خوبی برای سفر به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان در حوزه‌های مختلف است. شهری که در همسایگی ایران قرار گرفته و امکان سفر به آن به‌سادگی وجود دارد.

اگر شما هم قصد سفر به دبی و حضور در نمایشگاه‌های مختلف آن را دارید، پیش از هر کاری باید از تاریخ نمایشگاه‌های مورد علاقه‌تان اطلاع پیدا کنید. در گام بعدی  نیز نوبت به برنامه‌ریزی سفر می‌رسد. می‌توانید در این سفر با یک تیر چند نشان زده و از مراکز گردشگری دبی  و چندین نمایشگاه بازدید کنید.

پس از تعیین تاریخ سفر، بلیط‌های موجود را بررسی کرده و هتل‌های نزدیک به آن را جستجو کنید. مستربلیط همه این خدمات را به صورت آنلاین به شما ارائه می‌دهد. پس برای رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. پس از رزرو، مقدمات سفر ما فراهم شده است. حالا می‌توانید راهی دبی شده و در نمایشگاه های دبی حضور پیدا کنید.

اگر برنامه‌ریزی سفر برایتان دشوار است نیز می‌توانید از تورهای گردشگری استفاده کنید. روشی ساده و با امنیت بالا که خیالتان را از هر جهت راحت می‌کند.

البته توجه داشته باشید اگر قصد حضور در نمایشگاه به عنوان شرکت کننده را دارید، تاریخ سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که از چند روز قبل در دبی حضور داشته باشید و شرایط شرکت در نمایشگاه و تحویل غرفه را به‌طور کامل در سایت‌های راهنمای دبی مطالعه کنید.

در هر صورت سفر از آنچه که فکر می‌کنید، ساده‌تر است. به‌ویژه اگر بهانه خوبی مثل نمایشگاه های دبی را داشته باشید و از سوی دیگر هر آنچه برای سفر نیاز دارید، یعنی بلیط هواپیما و هتل را به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *