بلیط اتوبوس ملایر

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

ملایر تا تهران
 
380 کیلومتر
ملایر تا کرج
 
410 کیلومتر
ملایر تا اصفهان
 
390 کیلومتر
ملایر تا اهواز
 
500 کیلومتر
ملایر تا انديمشک
 
350 کیلومتر
ملایر تا رشت
 
450 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس ملایر از مِستربلیط

ملایر شهری بزرگ و تاریخی در غرب ایران است که در جنوب شرقی استان همدان و 386 کیلومتری غرب تهران واقع شده است. این شهر زیبا با جمعیت برابر با 289000 نفر دومین شهر بزرگ و پر جمعیت استان همدان محسوب می شود. ملایر به معنی سرزمین آتش است که بعضی از آن به عنوان سرزمین آریایی ها یاد می کنند. مردمان خونگرم و مهمان نواز ملایر مسلمان و شیعه مذهب هستند و به زبان فارسی و گویش ملایری صحبت می کنند. وجود باغ های حاصل خیز انگور و زمین های وسیع کشاورزی، توسعه صنعت مبل و منبت و قرار گیری این شهربر سر راه های مواصلاتی اصلی موجب شده است که این شهرستان از لحاظ اقتصادی پیشرفت و جایگاه مناسبی داشته باشد و از آن به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان مبل به منطقه خاورمیانه یاد کنند. نام این شهر باستانی به عنوان شهر ملی مبل و منبت و شهر جهانی انگور به ثبت ملی رسیده است.

در شهر ملایر به دلیل موقعیت جغرافیایی ، شرایط آب و هوایی عالی و قدمت کهنی که دارد جاذبه های گردشگری و اماکن تاریخی بسیاری وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پارک جنگتی سیفیه،  دریاچه مصنوعی کوثر،خانه و موزه لطفعلیان، مجموعه بام ملایر، مسجد شیخ الملوک، یخچال میرفتاح، جهان کوچک یا مینی ورلد ملایر، قلعه باستانی انوج، برج خانقلی، تالاب کرد خورد یا آق گل و برج آرامگاه بابا حسین اشاره نمود که هر کدام جذابیت و زیبایی خاصی دارند. در سفر به شهر ملایر توقع نداشته باشید که با لیستی از انواع هتل های لوکس و چند ستاره روبرو شوید و گزینه های محدودی خواهید داشت که امکانات رفاهی متوسطی دارند که می توانید از میان آن ها بهترین هتل ممکن را رزرو نمایید. 

در شهر ملایر غذاهای سنتی بسیار خوشمزه ای وجود دارد که در سفر به آنجا می توانید با مراجعه به رستوران های این شهر آن ها را تست نمایید. از لذیذ ترین و خوشمزه ترین غذاهای ملایر می توان به آش خشکبار، آبگوشت قرمه، آش برنج، آش بادمجان، آش آماج، خورش غوره بادمجان، کوفته مخصوص و ... اشاره نمود. سوغات و صنایع دستی ملایر بسیار متنوع و رنگارنگ هستند که به شما پیشنهاد می کنیم در سفر به ملایر حتما از آن ها خریداری نمایید. از مهم ترین سوغات این شهر می توان به انگور، کشمش، شیره انگور، گردو، باسلق، عسل و کلوچه های محلی خوشمزه اشاره نمود. صنایع دستی ملایر نیز شامل فرش دستباف، گیوه، صنایع چوبی، مبل و منبت می باشد.

 بهترین زمان سفر به ملایر

ملایر در رشته کوه های زاگرس واقع شده است از این رو دارای آب و هوای معتدل کوهستانی است، به همین دلیل دارای زمستان های بسیار پر برف و سردی می باشد و کمتر کسی زمستان را برای سفر به ملایر انتخاب می کند. ملایر در تابستان دارای هوایی معتدل و خنک است و می توان گفت بهترین زمان سفر به ملایر از نظر شرایط آب و هوایی اوایل تیر تا اوایل شهریور می باشد که هوا گرم تر است و می توان به راحتی از تمامی جاذبه های دیدنی ملایر بازدید نمود. البته افراد بسیاری نیز وجود دارند که به دلیل طبیعت بسیار زیبا و سرسبز ملایر در فصل بهار این فصل را برای مسافرت به ملایر انتخاب می کنند اما باید لباس گرم به همراه داشته باشند چون همچنان هوای ملایر کمی سرد است.

معرفی پایانه مسافربری ملایر

برای سفر به ملایر می توان از مسیر ریلی، جاده ای و هوایی استفاده نمود. البته توجه داشته باشید که ملایر دارای فرودگاه نمی باشد اما می توان با رزرو هواپیما همدان به این شهر زیبا سفر نمود.  این شهر مجهز به خطوط ریلی است و مسافرانی که از فاصله های دور به ملایر سفر می کنند می توانند از قطار استفاده نمایند و سفری خاطره انگیز برای خود رقم بزنند. مسافرت زمینی با اتوبوس یکی از ارزان ترین و رایج ترین روش های مسافرت است که طرفداران بسیاری دارد و مسافران با تهیه بلیط اتوبوس به راحتی می توانند به هر نقطه ای از کشور سفر کنند. 

پایانه های مسافربری ملایر نقش مهمی در حمل و نقل و جابجایی مسافران این شهر دارند و روزانه اتوبوس های متعددی از این پایانه ها به سراسر نقاط کشور حرکت می کنند. در شهر ملایر سه پایانه مسافربری وجود دارد که یکی از آن ها در غرب، یکی در شرق و دیگری در جنوب ملایر واقع شده است.

پایانه بزرگ ملایر در زمینی به مساحت 210000 متر مربع احداث شده و به تمام نقاط کشور سرویس دهی دارد. این پایانه از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است که از جمله آن ها می توان به سالن انتظار، غرفه فروشگاه، غرفه های تعاونی، رستوران و بوفه، نمازخانه، استراحتگاه رانندگان و سرویس بهداشتی اشاره نمود و مسافرانی که بلیط اتوبوس ملایر به هر یکی از شهرهای  برون استانی را رزرو کرده اند باید به این پایانه مراجعه نمایند.

پایانه بعدی ملایر دارای مساحتی بالغ بر 1000 متر مربع است و سرویس دهی آن به شهرهای همدان، تویسرکان و سنندج منتهی می شود. همچنین پایانه جنوبی ملایر که دارای مساحتی بالغ بر 800 متر مربع است در مسیر شهرهای  کرمانشاه، خرم آباد، بروجرد، نهاوند و سامن مشغول به سرویس دهی می باشد. مسافران به منظور دسترسی به هر یک از این پایانه ها می توانند از اتوبوس های دورن شهری و یا تاکسی استفاده نمایند.

مسافران برای رزرو بلیط اتوبوس علاوه بر مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیط می توانند به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به وب سایت های ارائه دهنده بلیط اقدام نمایند. وب سایت های متعددی در این زمینه راه اندازی شده اند که از معتبرترین آن ها می توان به وب سایت مستر بلیط اشاره نمود که با مراجعه به آن به راحتی می توان در کوتاه ترین زمان ممکن بلیط اتوبوس به مقصد مورد نظر خود را رزرو نمود.

آدرس پایانه های ملایر به شرح زیر است:

پایانه بزرگ ملایر در میدان استقلال این شهر واقع شده است.

پایانه غرب یا ترمینال همدان در میدان انقلاب، بلوار بهشتی جنب فرمانداری قرار دارد.

پایانه جنوب غرب در بلوار انقلاب میدان تعاون قرار گرفته است.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.