بلیط اتوبوس ابهر

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

ابهر تا تهران
 
240 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس ابهر از مستربلیط

ابهر یکی از شهرهای بزرگ استان زنجان می باشد که در 100 کیلومتری از این استان واقع شده است، به دلیل موقعیت مکانی که دارد به استان های اطراف خود دسترسی دارد. ابهر را در گذشته اوهر نامیده اند و مردم آن جا ابر آن را تلفظ می کردند به طور کلی اسم این شهر از دو کلمه آب و هر تشکیل شده است که به زبان تاتی به معنای آب آسیاب است و از گذشته های دور رودخانه ابهر آسیاب های آبی این شهر را به حرکت در آورده است. همسایه بودن با استان تاکستان، گیلان، قزوین و نزدیکی به ایستگاه راه آهن خرمدره باعث رونق و رشد ابهر شده است. 

این منطقه از بخش های خیلی قدیمی ایران محسوب می شود که طبق باستان شناسی های صورت گرفته می توان گفت در هزاره دوم قبل از میلاد از رونق زیادی برخوردار بوده است و در دوران حکومت مادها اتحادیه ای از قبیله های مختلف تشکیل داده اند. در زمان حکومت ایلخانان و انتخاب سلطانیه به عنوان پایتخت ایلخانان از لحاظ ارتباطی اهمیت قابل توجه ای پیدا کرد که هنوز هم پابرجا می باشد. جایگاه اولیه ای که شهر را در آن جا بنا نهاده اند به تپه قلعه معروف است و در سمت راست ساحل رود ابهر واقع شده است. این شهرستان یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های انسانی استان زنجان می باشد، تقریبا از اوایل هزاره چهارم قبل از میلاد محل سکونت مردمان بوده است. ابهر رود یکی از رودهای مهم این منطقه به شمار می رود. آب و هوای این شهرستان کوهستانی می باشد و فصل های زمستان هوا بسیار سرد و برفی می شود و در فصل های تابستان هوا معتدل می باشد. اگر قصد مسافرت به این شهر را دارید می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی مستر بلیط اقدام به تهیه بلیط مورد نظر خود نمایید.

شهرستان ابهر یکی از مهم ترین مکان های توریستی استان زنجان می باشد که برای توسعه صنعت گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. یکی از قدیمی ترین و با ارزش ترین آثار های تاریخی این شهرستان گنبد بزرگ سلطانیه است که قابلیت برابری با دیگر بناهای شهرستان ابهر را دارد، در تمامی منطقه های ابهر مکان های دیدنی بی نظیری قابل مشاهده است اما بیشتر اثرهای تاریخی این شهرستان در قسمت شمالی آن واقع شده است. منطقه تاریخی دشت کسن در کنار شهر سلطانیه، آرامگاه چلبی اوغلی، گنبد اجری سلطانیه، آرامگاه ملا حسن کاشی همگی در سلطانیه قرار دارند. شهرستان ابهر بزرگان متعددی را پرورش داده است و قدمت تاریخی این منطقه باعث به وجود آمدن جاذبه های گردشگری مختلفی شده است. گیوه دوزی، تهیه کلاه های نمدی، کفش های چرمی زنانه و مردانه از صنایع دستی شهرستان ابهر می باشد. گیوه معمولا توسط دختران و زنان این شهرستان با نخ مخصوصی بافته می شود. برای لذت بردن از این جاذبه های گردشگری تاریخی می توانید بلیط اتوبوس ابهر را تهیه نمایید و راهی سفر خاطره انگیزی شوید.

روستاهای تاریخی اطراف ابهر نشان دهنده جلوه های طبیعی و غلبه انسان بر طبیعت است، بقعه امام زاده ها، معماری بی نظیر مسجدها، تپه های تاریخی گنبدهای زیبا از دیگر جاذبه های این منطقه به شمار می روند. با وجود اینکه شهرستان ابهر دارای جاذبه های گردشگری ویژه ای است اما امکانات اقامتی برای گردشگران در این منطقه پاسخگو نمی باشد. کشاورزی و دام داری اقتصاد ابهر را تشکیل می دهد. رونق کشاورزی به دلیل وجود رودخانه ابهر است که باعث به وجود آمدن دشت های حاصلخیز و وسیع در اطراف این شهرستان شده است. محصولاتی مثل گندم، انگور، جو، بنشن، زردآلو، سیب، بادام و گردو از محصولات تولیدی این شهرستان می باشند. از مجموع زمین هایی که در آن ها کشت انگور صورت گرفته است 44 درصد آن کشتی آبی و دیمی است که ابهر اولین تولید کننده انگورهای آبی استان زنجان می باشد و از لحاظ تولید بادام دومین شهرستان تولید کننده بادام بعد از شهرستان خدابنده می باشد، به طور تقریبی 50 هکتار از زمین های این منطقه زیر کشت بادام است. تجارت شهرستان ابهر را صادرات محصولات کشاورزی، باغی، دامی و صنایع دستی تشکیل می دهد. دامداری در استان ابهر به صورت سنتی و صنعتی انجام می شود، بیشتر مردم های روستای این شهرستان دارای سیستم های دامپروری کوچکی هستند که آن ها را به صورت سنتی مدیریت می کنند. دیرینگی دامپروری و کشاورزی در این شهرستان باعث شده است که مواد اولیه برای انواع صنایع دستی در این منطقه وجود داشته باشد. مساحت ابهر به طور تقریبی 3362 کیلومتر مربع است که از شمال به قزوین، از باختر به شهرستان ایجرود، از جنوب به شهرستان بوئین زهرا و از جنوب خاوری به تاکستان منتهی می گردد. با توجه به نکاتی که گفته شد هنگام برنامه ریزی برای مسافرت به این شهر می توانید بلیط اتوبوس مورد نیاز خود را خریداری کنید و سفر خود را آغاز نمایید. هنگام مسافرت به این شهر می توانید سفری بی نظیر را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به ابهر

 با توجه به شرایط آب و هوایی که در متن ذکر شد این شهرستان دارای آب و هوای نسبتا سردی می باشد. اگر قصد سفر به این شهرستان را دارید باید بگوییم که بهترین زمان سفر فصل بهار و اوایل ماه های اردیبهشت و اواخر خرداد می باشد که هوای بسیار مطبوعی را می توانید مشاهده کنید. اگر می خواهید در این فصل به مسافرت بروید باید به شما بگوییم با روزهای پر گردشگر این شهرستان رو به رو خواهید شد.

معرفی پایانه مسافربری ابهر

بدون شک یکی از ارزان ترین و سریع ترین راه های مسافرت استفاده از اتوبوس می باشد و قدمت آن ها بیشتر از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی می باشد، در هنگام مسافرت ها همواره ترمینال های اتوبوسرانی همراه مردم بوده اند. هر شهری معمولا برای رفت و آمد گردشگران و مسافران دارای پایانه مسافربری است و شهرستان ابهر هم از این حیث مستثنا نمی باشد، این شهرستان یک ترمینال مسافربری را در خود جای داده است که روزانه به مقصدهای مختلفی از سراسر کشور حرکت دارد و پذیرای گردشگران بیشماری می باشد.

آدرس پایانه شهر ابهر به نشانی: ابهر – خیابان خرمشهر – میدان انقلاب – ابتدای بلوار آیت الله خامنه ای – ترمینال مسافربری ابهر می باشد.

سوالات متداول

مسیرهای پرتردد به مقصد

ارزان ترین و سریعترین مسیرها را با بیش از 500 شریک رسمی انتخاب کنید

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.