بلیط اتوبوس بیرجند

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

بیرجند تا مشهد (خراسان )
 
480 کیلومتر
بیرجند تا زاهدان
 
470 کیلومتر
بیرجند تا تهران
 
1070 کیلومتر
بیرجند تا چابهار
 
1170 کیلومتر
بیرجند تا کرج
 
1120 کیلومتر
بیرجند تا کرمان
 
560 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس بیرجند از مستربلیط

بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی و بزرگترین شهر آن می باشد. مساحت این شهر 3949 کیلومتر مربع است و در همسایگی با شهرهای کرمان در جنوب، طبس در غرب، قاینات در شمال و کشور افغانستان در شرق قرار گرفته است. بیرجند دارای جاذبه های دیدنی و باستانی فراوانی است و مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز دارد، به همین دلیل گردشگران بسیاری بیرجند را به عنوان یکی از مقاصد اصلی سفرهای خود انتخاب می کنند. با توجه به اینکه بیرجند جز شهرهای کویری ایران محسوب می گردد دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های خیلی سرد می باشد. مردم بیرجند به گویش بیرجندی صحبت می کنند و لهجه بسیار دلنشینی دارند.

بهترین زمان سفر به بیرجند

بیرجند یکی از شهرهای بسیار قدیمی ایران است که دارای جاذبه های دیدنی فراونی است.  سفر به بیرجند می تواند بسیار لذت بخش باشد و جز سفرهای کم هزینه محسوب می شود. زیرا هزینه اقامت، خورد و خوراک و حمل و نقل در این شهر چندان بالا نیست. هتل های و رستوران های این شهر قیمت بسیار مناسبی دارند و به راحتی می توانید هتل مورد نظر خود را برای اقامت انتخاب نمایید و نهار و شام را در رستوران های بیرجند میل کنید. البته تمامی هتل ها و رستوران های این شهر در یک رده قرار ندارند و در دو سطح ارزان و متوسط خدمت دهی می کنند. همچنین برای بازدید از اماکن دیدنی بیرجند به راحتی می توانید از تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری با هزینه ای بسیار مناسب استفاده نمایید، بنابراین می توان گفت سفر به بیرجند سفری بسیار لوکس، گران و پر هزینه نخواهد بود، به همین جهت طرفداران بسیاری دارد.

از جاذبه های گردشگری بیرجند می توان به ارگ بهارستان، موزه مفاخر و مشاهیر ملی، عمارت کلاه فرنگی، مدرسه شوکتیه، مسجد چهار درخت، باغ اکبریه، قلعه فورک، برج چشمه مولید، منطقه گردشگری بند دره، آبشار گیوک، بند عمر شاه و روستای پدمرود اشاره نمود. در شهر بیرجند غذاهای محلی خوشمزه ای وجود دارد که مانند آن ها را در هیچ نقطه ای دیگر نمی توانید دوباره امتحان کنید. از جمله این غذاهای لذیذ می توان به بلغور پلو، قوروت بادمجان، اشکنه بلغور و شیر، آش شلغم و کشک سالاری اشاره نمود. 

سوغات و صنایع دستی بیرجند نیز بسیار خاص و منحصر به فرد هستند و از محبوب ترین سوغاتی های آن می توان به زعفران، گردو، قند، نبات و آبنبات، کشک، آلوبخارا، انجیرخشک، قره قروت، نان سمنو اشاره نمود. صنایع دستی بیرجند نیز شامل سبدها وگلدان های حصیری، رودوزی و زیر انداز پلاس و حصیر می باشد. گشت و گذار در بازارهای سنتی بیرجند و کوچه های باریک آن حس و حال عجیبی دارد ومعماری سنتی و زیبای آن می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب نماید.

بیرجند نیزهمانند سایر نقط ایران دارای آداب و رسوم فرهنگی خاصی است و همچنان آیین و مراسمات سنتی بسیاری مانند رمضان خوانی، مراسم درخواست باران، چاووشی خوانی و عزاداری در محرم در آن برگزار می کنند که دیدن این مراسمات از نزدیک می تواند بسیار جذاب باشد. مردم بیرجند همانند سایر شهرهای خراسان جنوبی از لباس های محلی منطقه خود به عنوان پوشش استفاده می کنند که این لباس ها بسیار زیبا هستند.

آب و هوای بیرجند

شهر بیرجند دارای آب و هوای بیابانی و نیمه بیابانی می باشد. از این رو زمستان های آن بسیار سرد و تابستان های آن بسیار گرم و طاقت فرسا می باشند. بنابراین می توان گفت بهرین فصل سفر به بیرجند بهار وپاییز می باشد. میانگین دمای این شهر در فصل سرما منفی 5 درجه سانتی گراد و در فصل گرما 28 درجه سانتی گراد می باشد. در بیرجند رودخانه زیادی وجود ندارد و رودهایی که مشاهده می شود نیز عمدتا به صورت فصلی و مسیل هستند. در بیرجند کوه ها و دره ها حاصلخیزی وجود دارند و از کوهای آن میتوان به رشته کوه باقران، رشته کوه مومن آباد و کوه شاه اشاره نمود.

معرفی پایانه های مسافربری بیرجند

بیرجند به عنوان مرکز استان خراسان جنوبی یکی از شهرهای شلوغ و پر تردد می باشد. مسافران این شهر معمولا ازهواپیما، قطار و اتوبوس استفاده می کنند. با وجود استقبال بسیار خوبی که از سفرهای ریلی و هوایی وجود دارد اما هنوز سفرهای جاده ای با اتوبوس به دلیل کم هزینه بودن بلیط اتوبوس و راحتی طرفداران بسیاری دارند. پایانه مسافربری بیرجند نقش مهمی در جابجایی مسافران این شهر دارد. این پایانه در سال 1375 در زمینی به مساحت 24 هکتار احداث شد. 

ترمینال بیرجند مجهز به جدیدترین اتوبوس ها و اتوبوس های vip می باشد و مسافران با استفاده از آن ها می توانند سفر ایمن و راحتی را تجربه نمایند. شرکت های مسافربری متعددی با این ترمینال همکاری دارند اما از شرکت هایی که دارای دفاتر فروش بلیط در ترمینال هستند می توان به ایران پیما، سیرسفر، جوان سیر، عدل، میهن نور و لوان نور اشاره نمود. مسافران عزیز می توانند برای تهیه بلیط اتوبوس بیرجند به مقصد مورد نظر خود به یکی از این دفاتر مراجعه نمایند. این ترمینال در بیرجند، خیابان شهید ناصری، نرسیده به بلوار مسافر واقع شده است، بنابراین دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر می باشد. از امکانات ترمینال بیرجند می توان به فروشگاه موادغذایی، تاکسی سرویس، نمازخانه، انبار شرکت های مسافربری، سرویس بهداشتی، سالن انتظار، استراحتگاه رانندگان، رستوران و .. اشاره نمود.

ترمینال بیرجند دارای مسیرهای ورودی تهران، گرگان، یزد، اصفهان، کرمان، مشهد، قم و ... می باشد و مسیرهای خروجی آن نیز شامل خراسان رضوی، گرگان، رشت، تهران، اصفهان، قزوین، یزد، تهران و .. است. روزانه از طریق این ترمینال 2 هزار نفر مسافر جابجا می شود.

در کنار تمامی مراکز فروش بلیط وب سایت هایی مانند مستر بلیط  راه اندازی شده اند که پروسه خرید بلیط را بسیار ساده کرده و مسافران می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن بدون هیچگونه محدودیتی بلیط اتوبوس به مقصد دلخواه خود را رزرو نمایند. مستر بلیط علاوه بر وب سایت دارای اپلیکیشن نیز می باشد و مسافران با نصب آن بر روی گوشی های هوشمند خود می توانند علاوه بر رزرو بلیط از سایر خدمات بی نظیر این  اپلیکیشن استفاده نمایند.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.