بلیط اتوبوس چالوس

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

چالوس تا تهران
 
200 کیلومتر
چالوس تا مشهد (خراسان )
 
890 کیلومتر
چالوس تا اصفهان
 
610 کیلومتر
چالوس تا کرج
 
170 کیلومتر
چالوس تا گرگان
 
310 کیلومتر
چالوس تا همدان
 
550 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس چالوس از مِستربلیط

چالوس از شهر های قدیمی مازنداران می باشد و در جلگه میانی کرانه دریای خزر واقع شده است. این شهر در شرق شهرستان چالوس قرار دارد. بیشتر جمعیت چالوس را بومیان کلارستاق تشکیل می دهند. مردم شهر چالوس به زبان مازندرانی (تبری کلارستاق) تکلم می کنند. معمولا قسمتی از شهر چالوس را مردمان کرد و کیلانی تشکیل داده که به زبان کردی و گیلکی صحبت می کنند. در گذشته بخشی از مردمان شرق گیلان اللخصوص لنگرود برای کار کردن در کارخانه به این شهر مهاجرت کردند. طبق اطلاعات آماری انجام شده شهر چالوس از ۶۵۱۹۶ نفر جمعیت برخوردار می باشد. دمای هوای این شهر در زمستان ۵ الی۱۲ و در تابستان ۲۵الی ۳۶ درجه است. شالوس و سالوس نام های پیشین شهر چالوس هستند. مساحت شهر چالوس برابر ۱۵۹۷ متر مربع است. جاده چالوس/ کرج از زیباترین جاده های جهان محسوب می شود. شهرستان چالوس از سه بخش: کلاردشت، مرزن آباد، مرکزی و چهار شهر و شش دهستان برخوردار می باشد. از مهم تربن محصولات صادراتی این شهر زیبا برنج و مرکبات است مردم این شهر دارای دین مسلمان و مذهب شیعه می باشند. 

برای اطلاع از محدوده جغرافیایی شهر چالوس باید بگوییم بخش شرقی آن در منطقه کجور و بخش غربی آن در منطقه کلارستاق قرار گرفته است. کلارستاق یک منطقه کوهستانی است که در سواحل دریای خزر می باشد. طول این منطقه از رود نمک آبرود تا رود چالوس است که شامل شهرستان های کلاردشت و چالوس می باشد. کجور هم از قسمت شمال به دریای مازندران، از شرق به سولده از غرب به رود چالوس و از جنوب هم به دره نور متصل می شود. 

جالب است بدانیم شهر چالوس از شهر های طبرستان و رویان قدیم بوده که هنگام حمله تیمور کاملا تخریب شده و به شکل یک روستای کوچک در منطقه رستمدار درآمده است. با گذشت زمان در دوره پهلوی این شهر سازمان یافت و به یک شهر زیبا و پر از جاذبه های گردشگری و تاریخی درآمد.  

از آثار تاریخی شهر چالوس می توانیم به وجود کاخ چایخوران، کاخ ملکه مادر، هتل بنیاد پهلوی چالوس، ویلا های جنگلبانی، پل فلزی چالوس و... اشاره کنیم. 

فرهنگ مردم چالوس تلفیقی از فرهنگ طبری و رسم و رسوم مازندرانی می باشد که از این رسوم می توانیم از رسوم : نوروز خوانی، باران خواهی، آفتاب خواهی و ... یاد کنیم. یکی از ورزش هایی که در چالوس بسیار رواج دارد ورزش کشتی است به خصوص کشتی های محلی مازندرانی مانند کشتی لوچو و میس میسی.

۱۰ حلقه چاه و چشمه گردوک نوشهر تامین کننده آب آشامیدنی جمعیت شهر چالوس می باشد از دیگر جاذبه های گردشگری و طبیعی شهر چالوس می توانیم به وجود دریاچه ولشت، سد سیاه بیشه وگردنه هزار چم و ... اشاره کنیم . علاوه بر جاذبه های تاریخی و گردشگری موجود در این شهر، مراکز آموزش عالی این شهر توانسته هرساله پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر کشور باشد که این مراکز عبارتند از: موسسه آموزش عالی پویندگان دانش، موسسه آموزش عالی طبرستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس این مراکز در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

برای رزرو بلیط اتوبوس چالوس می توانید هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری به مراکز و سامانه های معتبر مراجعه کنید. اگر به این شهر زیبا سفر کردید از خوراکی و سوغاتی های خوشمزه و زیبا آن نظیر: زیتون، کماج، کلوچه و صنایع دستی غافل نشوید. بدون شک یکی از بهترین و خوش عطر ترین سوغاتی های شمال کشور چای می باشد که توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند.  لباس محلی مردم چالوس کاملا پوشیده و رنگارنگ می باشد که عبارتند از: چادر، چاقچور، نیم ساق، روبند و...

امروزه به علت مشغله زیاد بیشتر افراد برای خرید بلیط از روش های آسان تری بهره می گیرند. با طراحی وب سایت های دارای نماد الکترونیک از سازمان مربوطه نظیر: مستربلیط  کار همگان راحت شده است. کافیست وارد این سامانه شوید و مبدا و مقصد خود را مشخص کنید سپس این وب سایت تمامی خدمات مربوط به بلیط شما را ارائه خواهد کرد. از ویژگی های بارز این وب سایت می توان به اعلام کاهش قیمت و اعلام افزایش ظرفیت اشاره کرد که توانسته متقاضیان زیادی را به خود جذب کند.    

بهترین زمان سفر به چالوس

شهر چالوس دارای تابستان های شرجی و زمستان های بسیار سردی می باشد. اگر قصد سفر به این شهر شمالی زیبا را دارید بهترین زمان فصل های بهار و پاییز است. زیرا در فصول گرم سفر برایتان لذت بخش نخواهد بود علت آن هم رطوبت بسیار زیاد هوا بوده که منجر به آفتاب سوختگی پوست شما می شود. اگر بخواهیم کمی واضح تر بگوییم مهر ماه ، نیمه دوم فروردین، اردیبهشت ماه و خرداد از بهترین فصول سفر به چالوس می باشند.

در صورتی که قصد سفربه شهر چالوس را دارید می توانید برای خرید بلیط اتوبوس چالوس در این فصول اقدام کنید و از زیبایی های این شهر خوش آب و هوا لذت کافی را ببرید. 

معرفی پایانه مسافربری چالوس

شرکت های مسافربری این پایانه عبارتند از: رویال سفر چالوس، ایران پیما چالوس- تعاونی ۱ وترمینال پایانه چالوس.

وجود دفتر نمایندگی فروش بلیط، سالن های انتظار، مسافرخانه و هتل، رستوران و کافی شاپ، دستگاه خودپرداز، فروشگاه های مواد غذایی و ... از امکانات این ترمینال به شمار می روند. 

نزدیک ترین هتل ها به پایانه مسافربری چالوس، هتل جهانگردی چالوس، هتل ملک چالوس، هتل نارین چالوس و... می باشند.

آدرس پایانه شهر چالوس در چالوس، بزرگراه چالوس تهران، ترمینال چالوس قرار دارد.

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.