بلیط اتوبوس بابل

موجودی کامل

با ارائه حداکثری موجودی، برنامه‌ریزی سفر را برای هر زمان و مقصدی ممکن کرده‌ایم!

تجربه دلچسب خرید

دغدغه ما در طراحی، سادگی و خرید آسان است!

مشاور در مدیریت هزینه

با ارائه قابلیت‌های هوشمند کمک می‌کنیم تا سفری به‌صرفه داشته باشید!

پشتیبان سفر

از لحظه تصمیم تا پایان سفر کنار شما هستیم!

buses

شرکت‌های اتوبوسرانی

فاصله تا شهرهای دیگر

بابل تا تهران
 
220 کیلومتر
بابل تا مشهد (خراسان )
 
760 کیلومتر
بابل تا اصفهان
 
660 کیلومتر
بابل تا گرگان
 
170 کیلومتر
بابل تا کرج
 
260 کیلومتر
بابل تا يزد
 
760 کیلومتر

راهنمای خرید اینترنتی اتوبوس بابل از مستربلیط

بابل از پر جمعیت ترین شهر های مازندران محسوب می شود. شهر بابل مرکز مخابرات استان مازندران بوده و مرکز منطقه ۱ مخابراتی ایران می باشد. نام های پیشین این شهر عبارتند از: مه میترا، مامیطر، بار فروش ده، بارفروش. طبق آمار انجام شده در سال ۱۳۹۵ جمعیت این شهر شامل ۲۵۰۲۷۰ نفر بوده است. شهر بابل در قرن شانزدهم بر روی ویرانه های یک شهر باستانی ساخته شده است. درسال ۱۳۱۰ و در زمان حکومت رضا پهلوی نام این شهر از بارفروش به بابل تغییر و به رسمیت شناخته شده است، در دوران صفویان و قاجار ، این شهر آباد شد و به طور ویژه در زمینه اقتصادی رونق گرفت و در زمان سلطنت فتحعلی شاه ازجایگاه مهمی برخوردار شد. 

قبل از انقلاب در روسیه ، بابل از طریق بندر بابلسر روابط تجاری با روسیه را حفظ کرد و از این طریق به یکی از مراکز مهم تجاری در استان مازندران تبدیل شد. باد های نظیر سورتوک، باد خپش آباد، دره نور و باد سام از مهم ترین باد های فصلی این سرزمین می باشند. وجود دو بزرگراه در ۳۰ کیلومتری غرب و ۱۵ کیلومتر شرق ‌به موقعیت مکانی آن جایگاه ویژه ای داده است. در دوره صفویان زبان بیشتر مردم بابل طبری با مازندرانی بوده که با ازبین رفتن حامیان زبان طبری که باوندیان بودند، این زبان هم جایگاه خود را از دست داد و امروزه مردم شهر بابل هم به زبان فارسی و هم طبری تکلم می کنند که از زبان تبری بیشتر در روستاهای بابل استفاده می شود. بابل یکی از زیباترین شهرهای استان مازندارن بوده ودر 268 کیلومتری تهران واقع شده است. 

مساحت شهر بابل ۳۲ کیلومتر مربع و ارتفاع آن از سطح دریا ۲- می باشد. این شهرشمالی در زمینه کشاورزی، دانشگاهی، سیاسی، فرهنگی از مهم ترین شمالی محسوب می شود.  قبل از اسلام مردم شهراز آیین میتراییسم پیروی می کردنند و رفته رفته با ورود دین اسلام مردم مسلمان شدند و از مذهب شیعه برخوردار هستند. این شهر دارای ۲۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی نظیر: دانشگاه صنعتی انوشیروان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه علوم و فنون مازندران و... می باشد. بابل به جایی گفته می شود که آب فراوان دارد است. که در فرهنگ لغت با به معنی آب و بل معنی فراوانی و بسیار را می دهد.

اگر بلیط اتوبوس بابل را رزرو کردید می توانید برای استراحت در این شهر از هتل های بابل که پذیرای مسافران زیادی است نظیر: هتل مرجان، هتل رضا، هتل نگین و هتل آپارتمان طبرستان استفاده کنید. مراکز خرید در این شهر به وفور یافت می شود که آن مراکز عبارتند از: مجتمع تجاری شهریار، مجتمع تجاری عطر زیستان، مجتمع تجاری الماس شرق و پاساژ بزرگ آمل

وجود آرامگاه های فراوان در بابل باعث شده هر ساله پذیرای علاقه مندان زیادی به این شهر باشد این آرامگاه ها نظیر: آرامستان معتمدی، آرامستان گله محله، آرامستان سید ذکریا، آرامستان درویش فخر الدین، آرامستان کیجا تکیه و دیگر افراد مشهور. غذاهای محلی شهر بابل طرفداران زیادی در قسمت شمال کشور دارد که این غذاها عبارتند از: شامی بابلی، آغوز نون، پیسن گندله، شکر قرمز و رشته به رشته. اگر به این شهر زیبا سفر کردید از امکان گردشگری و تفریحی بابل غافل نشوید این اماکن عبارتند از: دریای کاسپین که در ۱۵ کیلومتری این شهر واقع شده است. دریاچه سد البرز که یکی از زیبا ترین سد های خارمیانه محسوب شده ودر جنوب شرقی بابل قرار دا، جنگل نارنجلو و آبشار حاجی شیخ موسی و ... برنجک، کماج مازندرانی، نان ییلاقی و پشت زیک از سوغاتی های خوشمزه شهر بابل می باشند البته علاوه بر سوغاتی های خوراکی، صنایع دستی نظیر: حصیر بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی و سفالگری هم جز سوغاتی های این شهر خوش آب و هوا هستند. 

بهترین زمان سفر به بابل

وقتی که از شما ایران صحبت می کنیم همه ما یاد آب و هوای خوب و دریای آن میفتیم اما به یاد داشته باشید منطقه بابل دارای زمستان های بسیار سرد و تابستان های شرجی می باشد به طوری گرمی هوا در تابستان بسیار طاقت فرسا بوده و حتی به آفتاب سوختگی شما هم ممکن است منجر شود پس بهترین فصول برای مسافرت به این شهر فصل پاییز و بهار بوده که شهر بابل از آب و هوای متعدل و نسبتا خنکی برخوردار است. ماه مهر، فروردین، اردیبهشت و خرداد از بهترین ماه های سفر به بابل هستند. بسیاری از افراد به علت مشغله کاری نمی توانند برای خرید بلیط به صورت حضوری اقدام کنند حال جای نگرانی نیست امروزه وب سایت های طراحی شده اند که خیال همگان را از این بابت راحت کرده و تمامی اقشار می توانند خرید بلیط خود را از طریق اینترنت انجام دهند. 

اگر بخواهیم یک وب سایت معتبر را پیشنهاد کنیم که هم ارزان و هم دارای نماد اعتماد الکترونیک باشد باید مستر بلیط را معرفی کنیم. این وب سایت با داشتن ویژگی های نظیر: اعلام کاهش قیمت، اعلام افزایش ظرفیت و ... توانسته متقاضیان زیادی را به خود جذب کند. جالب است بدانید بدون عضویت در وب سایت مستر بلیط می توانید بلیط خود را خریداری کنید اما با عضویت در این اپلیکیشن از تخفیفات ویژه عضویت 

آن بهره مند شوید.

معرفی پایانه مسافربری بابل

پایانه مسافربری بابل شامل یک ساختمان بزرگ با امکانات رفاهی می باشد. از امکانات این پایانه می توان به موارد زیر اشاره کرد

دفاتر نمایندگی فروش بلیط اتوبوس

غرفه های فروش مواد غذایی و سوغاتی

رستوران و کافی شاپ

نمازخانه

سرویس بهداشتی

دستگاه خود پرداز

و...

آدرس پایانه شهر بابل به شرح زیر می باشد:

بابل، ابتدای جاده آمل، ترمینال مسافربری بابل  

سوالات متداول

ساده‌تر با اپلیکیشن مِستربلیط

تخفیف‌های اختصاصی اپلیکیشن

راحت‌تر برای پرسفرها

امکانات بیشتر برای سفر به‌صرفه

یا برای دانلود اسکن کنید.